Turbodiesely jsou stále složitější a náročnější na údržbu a servis, o problematických fitrech pevných částic jsme ostatně již několikrát psali. Pro šetřivé motoristy tak představuje velice lákavou volbu alternativa ve formě vozu na LPG. „Koupě ojetého auta na LPG ale není jen tak. Nezbytné je totiž získat k vozu také veškerou potřebnou dokumentaci,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA. Velice opatrný musí být kupující zejména u různých importů ze zahraničí, prootže v některých evropských zemích, kde jsou přestavby na LPG populární kvůli daňovým výhodám, mohou být používány jiné plnící systémy než u nás. Takový vůz by nemohl český majitel u běžné pumpy ani natankovat. Nemluvě o tom, že systém přestavby nemusí mít vůbec českou homologaci. Čekala by ho tak náročná a nákladná přestavba na schválený systém a očekávanou úsporu nákladů na palivu by kupující ztratil.
Kupující se rozhodně musí mít na pozoru, neboť někteří soukromí prodávající se mohou pokoušet zbavit vozu s poruchovým systémem LPG, případně takového vozu, který nemá homologaci či neprochází na emisích. Je poměrně velký rozdíl, jestli zájemce kupuje originální vůz upravený přímo v továrně, nebo se jedná o dodatečnou montáž a neoriginální přestavbu, což je velice častý případ u naprosté většiny vozů na našem trhu. „Dodatečná úprava na LPG se musí zapsat do velkého technického průkazu a systém musí každý rok procházet povinnými revizemi,“ doplňuje Foltýn z Auto ESA. Zájemce by měl taky vědět, že třeba nádrž na LPG mívá předepsanou životnost nejčastěji 10 let, a tak je potřeba zbývající životnost nádrže ověřit, případně se připravit na její výměnu.